پدافند فرهنگی

برنامه راز، شامگاه چهارشنبه به مناسبت سالگرد شهید مرتضی آوینی و با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سینما و تلویزیون برگزار و در این برنامه فیلم سینمایی چ مورد بررسی قرار گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی ˈچˈ با اشاره به اینکه این فیلم در جشنواره فیلم فجر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، گفت: این فیلم به نوعی سینمای دفاع مقدس را به جلو پرتاپ و جو جدیدی را در این عرصه ایجاد کرد چرا که برای اولین بار به این موضوع در سینما پرداخته شده بود.

وی افزود: ۲ سال بر روی فیلمنامه ˈچˈ کار شد تا بتوان واقعیت های دوران انقلاب را به تصویر کشید و سعی شد تا بهره گیری از تخیلات در این فیلم به حداقل برسد.

حاتمی کیا با تاکید بر اینکه بعد از ساخت فیلم ˈچˈ با طیف وسیعی از تماشاگر مواجه شدیم که باید سلیقه آنها به نحوی مورد توجه قرار می گرفت، اظهار کرد: موضوع (سوژه) یک فیلم باید دغدغه فیلمساز باشد در غیر اینصورت به هیچ عنوان خروجی مناسبی بدست نخواهد آمد. در ساخت این فیلم همانند سبدی که بر روی رودخانه نیل انداخته می شود و اتفاقی جدید ظهور می کند ما نیز چنین کاری کردیم که نتیجه خوبی در پی داشت.

کارگردان فیلم سینمایی به رنگ ارغوان با اشاره به اینکه ساخت فیلم نیازمند دانش است، تصریح کرد: محتوای یک فیلمنامه از اهمیت بسزایی برخوردار است و در ساخت یک فیلم باید زمان را در نظر گرفت، چرا که گذر زمان پیام را به درستی به مخاطب منتقل خواهد کرد.

حاتمی کیا در ادامه گفت: در یک فیلم پیام باید به درستی منتقل شود چرا که گاهی یک فیلم تنها جنبه سرگرمی دارد و در مدت زمان کوتاهی ظهور و با مخاطب ارتباط برقرار می کند و گاهی بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود؛ اما برخی از فیلم ها در گذر زمان جای خود را در میان مخاطب باز می کند و ممکن است سالها بعد مردم باز هم به آن رجوع کنند.

دانلود لینک اصلاح شد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات